18 січня 2023 року на Берлінському тижні моди український концептуальний бренд DZHUS продемонстрував 10 інноваційних речей, які дизайнерка Ірина Джус радикально трансформувала на очах у публіки, продемонструвавши найвизначніші модифікації кожної.

«Війна розділила життя кожного українця на «до» і «після». Думаючи про моїх співвітчизників, зокрема про співвітчизниць, які втратили все і мусили прийняти нові іпостасі, щоб вижити, я хочу символічно зобразити цих супергероїв та їхню неминучу метаморфозу». – ділиться Ірина Джус.

Трансформація осінньо-зимових образів віддає данину кардинальним змінам, з якими всі українці зіткнулися в обставинах, на які вони не могли вплинути. Виживши, вони стали сильнішими, зрозуміли, що є для них найважливішим, сфокусувалися на власному майбутньому.

Лінійка AW23 здебільшого складається з архітектурних силуетів – ефектних пуховиків, жакетів геометричного крою, максі-суконь і штанів оверсайз – які в той же час є неймовірно адаптивними, коли йдеться про носіння, оскільки пропонують широкий вибір функціональних змін. Це трансформація штанів у сукні та піджаки, пальто у комбінезони, рукавів у капюшони та жилети. Але найголовніше, що багато виробів перетворюється на сумки, головні убори, інші аксесуари. І врешті бренд представив сукню, що трансформується на прикрасу.

Палітра бренду дуже стримана – варіюється від монохромних до нюдових і землистих відтінків. Таке хроматичне обмеження допомагає підкреслити структуру, яка є основою дизайну DZHUS. Говорячи про вибір тканини, для Ірини Джус найважливішим є етичне походження матеріалів. Ще в 2010 році вона заснувала DZHUS як бренд з ідеологією cruelty free. З точки зору естетики DZHUS обирає матеріали з технічним вайбом та нетривіальні текстури. У лінії AW23 бренд використав розмаїття фактурної бавовни й трикотажу, а також контрастні до них прозорі тканини, тоді як ефект зіпсованості деяких матеріалів підсилює драматичний ефект.

Багато дизайнів DZHUS AW23 побудовано на базі кишень і сумок – як алегорії процесу евакуації, через який пройшли мільйони українців, взявши з собою лише те, що могли нести. «Багато хто віддав перевагу символічним речам, це так зворушливо…», – згадує Ірина. Деякі вбрання пропонують перетворення підкреслено утилітарного унісекс-силуету на тендітний жіночний образ і навпаки, як алюзія до неминучої зміни особистості під впливом форс-мажорних обставин, що вимагають болючих рішень.

Ключовим елементом колекції є комбінезон у стилістиці бронежилету, що перетворюється на колосальне пальто з прозорим капюшоном, відсилаючи до янгола-охоронця нашої незламної нації. Концепція шоу DZHUS, що включає оригінальний саундтрек, створений американським музикантом з українським корінням EYIBRA, є надзвичайно символічною, вшановуючи трагічний досвід співвітчизників дизайнерки.

Етичне взуття для показу надано House Martin. Партнери: The Berlin Senate Department for Economic, Energy and Public Enterprises, NEWEST, Stilwerk, La Biostheque.